Einde aan ongevraagd bellen

Onderzoek wijst uit dat ongeveer de helft van de consumenten zich ergert aan benadering per telefoon. Door een maximale termijn vast te stellen waarbinnen nog ongevraagd telefonisch contact met u mag worden opgenomen, wil het Kabinet ook beperkingen invoeren rondom de inzet van telemarketing richting bestaande klanten. Het feit dat u ooit iets heeft afgenomen bij een onderneming, geeft dan vele jaren later niet meer het recht om u te bellen met het doel om een herhalingsaankoop te stimuleren.

Financiële diensten nooit zo maar aanschaffen

Verzekeringen en beleggingsproducten waarmee u vermogen kunt opbouwen zijn vaak complex. Kleine verschillen in de voorwaarden kunnen grote gevolgen hebben voor de zekerheid die u met de aanschaf van het product beoogt. Het is daarom verstandig om u in alle rust te oriënteren op de exacte voorwaarden die voor de betreffende dienst gelden en u hierover goed te laten informeren. Ons advies is dan ook om nooit zo maar in te gaan op telefonische aanbiedingen die u ongevraagd ontvangt.

Terug

Meer nieuws

Een fietsstraat of een fietspad dat is niet hetzelfde

Er komen in Nederland steeds meer fietsstraten. Met aan het begin van de weg een bord waarop te...

Lees meer

Duurzaam schadeherstel

Duurzaam herstel moet de norm worden bij het afhandelen van schade, in plaats van vervangen Lees meer

Aansprakelijkheid tijdens sport en spel

Veel Nederlanders beoefenen sport via een vereniging. Vooral tijdens wedstrijden kan letsel... Lees meer