Einde aan ongevraagd bellen

Onderzoek wijst uit dat ongeveer de helft van de consumenten zich ergert aan benadering per telefoon. Door een maximale termijn vast te stellen waarbinnen nog ongevraagd telefonisch contact met u mag worden opgenomen, wil het Kabinet ook beperkingen invoeren rondom de inzet van telemarketing richting bestaande klanten. Het feit dat u ooit iets heeft afgenomen bij een onderneming, geeft dan vele jaren later niet meer het recht om u te bellen met het doel om een herhalingsaankoop te stimuleren.

Financiële diensten nooit zo maar aanschaffen

Verzekeringen en beleggingsproducten waarmee u vermogen kunt opbouwen zijn vaak complex. Kleine verschillen in de voorwaarden kunnen grote gevolgen hebben voor de zekerheid die u met de aanschaf van het product beoogt. Het is daarom verstandig om u in alle rust te oriënteren op de exacte voorwaarden die voor de betreffende dienst gelden en u hierover goed te laten informeren. Ons advies is dan ook om nooit zo maar in te gaan op telefonische aanbiedingen die u ongevraagd ontvangt.

Terug

Meer nieuws

Werkgeversverklaring steeds vaker digitaal

In dit artikel leest u wat het verschil is tussen een werkgeversverklaring en een...

Lees meer

Consumentenkoop? Als koper geniet u extra bescherming

De wetgever geeft extra bescherming aan consumenten die goederen kopen van een professionele...

Lees meer

Een levenstestament. Een onderwerp om tijdig over na te denken

In een testament kunt u regelen wat er na uw overlijden met uw bezittingen moet gebeuren. In een...

Lees meer