Einde aan ongevraagd bellen

Onderzoek wijst uit dat ongeveer de helft van de consumenten zich ergert aan benadering per telefoon. Door een maximale termijn vast te stellen waarbinnen nog ongevraagd telefonisch contact met u mag worden opgenomen, wil het Kabinet ook beperkingen invoeren rondom de inzet van telemarketing richting bestaande klanten. Het feit dat u ooit iets heeft afgenomen bij een onderneming, geeft dan vele jaren later niet meer het recht om u te bellen met het doel om een herhalingsaankoop te stimuleren.

Financiële diensten nooit zo maar aanschaffen

Verzekeringen en beleggingsproducten waarmee u vermogen kunt opbouwen zijn vaak complex. Kleine verschillen in de voorwaarden kunnen grote gevolgen hebben voor de zekerheid die u met de aanschaf van het product beoogt. Het is daarom verstandig om u in alle rust te oriënteren op de exacte voorwaarden die voor de betreffende dienst gelden en u hierover goed te laten informeren. Ons advies is dan ook om nooit zo maar in te gaan op telefonische aanbiedingen die u ongevraagd ontvangt.

Terug

Meer nieuws

Overlijdensrisicoverzekering: Wat is er nou precies aan de hand?

In de media is de afgelopen tijd het nodige te doen over overlijdensrisicoverzekeringen. In dit...

Lees meer

Aflossingsblij?

Kleinere hypotheekschuld, lagere woonlasten. Doen zou je zeggen! Maar let goed op wat de fiscale...

Lees meer

Einde aan ongevraagd bellen

Het Kabinet wil een einde maken aan de ongevraagde telefoontjes waarmee instellingen u producten...

Lees meer