Digitalisering niet voor iedereen een vooruitgang

Niet iedereen is digitaal vaardig

Ongeveer 2,5 miljoen tot 4 miljoen mensen vinden het moeilijk om hun bankzaken digitaal te regelen. Simpelweg omdat ze niet “handig” zijn met digitale apparatuur. Dit kan allerlei oorzaken hebben. Bijvoorbeeld omdat ze slecht kunnen zien, geen geld hebben om deze digitale apparatuur aan te schaffen, de Nederlandse taal niet (goed) beheersen of omdat ze niet goed snappen wat de pagina’s van de sites van banken nu precies van hen vragen te doen om dat resultaat te krijgen waar deze mensen behoefte aan hebben.

Niet alleen voor bankzaken

Onze samenleving digitaliseert in snel tempo. Kun je niet goed met computers overweg dan is het heel lastig om met allerlei overheidsorganisaties te communiceren over bijvoorbeeld subsidies, vergunningen of toeslagen. Datzelfde geldt voor informatie over pensioenen en verzekeringen. Extra vervelend is het wanneer deze organisaties ook telefonisch niet goed bereikbaar zijn en beperkte mogelijkheden kennen om fysiek langs te gaan.

Wij helpen graag

Wij zijn altijd bereid  onze klanten te helpen die het digitale spoor even bijster zijn. Ook wij versturen onze post zoveel mogelijk digitaal. Komt u er niet uit, neem even contact met ons op en we komen zeker tot een oplossing. 

Terug

Meer nieuws

Een fietsstraat of een fietspad dat is niet hetzelfde

Er komen in Nederland steeds meer fietsstraten. Met aan het begin van de weg een bord waarop te...

Lees meer

Duurzaam schadeherstel

Duurzaam herstel moet de norm worden bij het afhandelen van schade, in plaats van vervangen Lees meer

Aansprakelijkheid tijdens sport en spel

Veel Nederlanders beoefenen sport via een vereniging. Vooral tijdens wedstrijden kan letsel... Lees meer